Aneu amb compte al rebre felicitacions nadalenques (e-cards)
La comunitat CA dedicada a les Noves Tecnologies, ha comunicat l’existència d’un malware, que consisteix en una variant del Win32/Fruspam. Aquesta família de malware, el que provoca és l’enviament de spam, suplantant l’adreça del que l’envia (si el teniu us enviarà spam a tots els contactes de la vostra adreça de contactes), amb l’arxiu infectat com a arxiu adjunt.
Els primers mails contaminats venien amb els següents subjectes: “Invitacions a Twitter“, “Invitacions hi5“, “Actualitzacions de l’enviament d’Amazon“, i molts altres.
Aquest cop afecta a un servei (el qual en sí mateix no està contaminat), que és 123greetings.com, un servei que jo he utilitzat moltíssim aquestos Nadals per enviar postals de felicitació (les quals són totalment segures).
Aquest correu amb el malware presenta els següents detalls:
From: e-cards@123greetings.com
Subject: You have received a Christmas Greeting Card!
Message:You have just received a Christmas greeting card!
To see your custom card and who sent it, please check the attachment.
Attachment: Christmas Card.zip
També poden venir totes les dades anteriors en altres llenguatges (castellà, francès, italià, etc.).
Un cop que aquest malware s’executi en el sistema, s’enviarà el mateix correu spam a tots els teus contactes de la llibreta d’adreces. L’arxiu infectat, es camufla amb l’extensió .htm.exe, per a confondre una mica a l’usuari, i que aquest es pensi que no és un arxiu executable, sino que s’obrirà una web amb la felicitació nadalenca.
En cas de que rebeu un correu electrònic similar, no obriu l’arxiu adjunt!
I un parell de recomanacions per aquestes dates, propícies per a tenir problemes amb virus, troians i similars…no obriu mai arxius adjunts ni correus d’usuaris desconeguts, i manteniu un antivirus actualitzat (també en el cas de Linux, ja que s’han trobat en aquestes dates troians que també afecten a aquell sistema operatiu).
Related posts:


0 Comments
Trackbacks/Pingbacks