ScreenToaster, gravant el que succeeix a la pantalla de l’ordinador
Screentoaster és una aplicació gratuïta que ens permetrà fer una gravació de tot el què succeeix a la nostra pantalla del nostre ordinador. Es tracta d’una eina ideal per a preparar presentacions per als nostres alumnes, muntar tutorials, o bé fer una gravació d’una classe 2.0, per a poder-la implementar com a entorn virtual d’aprenentatge, esbrinant i solventant els errors que hi puguem observar (seria una manera de revisar la nostra tasca docent i el nostre material, per a poder millorar-lo), etc.
Per a poder fer funcionar, i començar la nostra gravació hem de procedir a registrar-nos en la web. Un registre molt senzill, que en molt poc temps ens permetrà començar a realitzar la nostra primera gravació.
Entre les característiques que presenta aquest programa destacaria les següents:
- Possibilitat de restringir l’espai de gravació, ja que permet gravar el que succeeix a la pantalla completa, o només a una zona determinada d’ella
- Facilitat de complertar la gravació amb text o so (això és molt interessant ja que ens permet realitzar explicacions amb material multimèdia de suport, manuals, etc.); i el text també pot ser-nos molt útils per agregar subtítols a la nostra gravació
- Emmagatzematge de la gravació, o bé en ScreenToaster (accessible online mitjançant l’assignació d’una adreça determinada), o pujar directament el vídeo a Youtube
- Un cop emmagatzemat, hi ha la possibilitat d’utilitzar el vídeo en el nostre blog/web, per la qual cosa només cal copiar el codi html obtingut (a ScreenToaster o a Youtube) i d’aquesta manera se’ns redirigirà al vídeo.
En definitiva, una eina senzilla y molt útil que ens pot solventar més d’un problema. Jo ja estic començant a fer les meves primeres gravacions de material, el qual espero anar penjant com a complement dels articles que vagi escrivint.
Related posts:


0 Comments
Trackbacks/Pingbacks